2012. szeptember 2., vasárnap

TORTÁK ESKÜVŐRE

Sajnos még nem kértek tőlem esküvői tortát, olyan igazi több emeleteset, ami a lagzi fénypontja. Viszont vittek tőlem esküvőre, ezeket vonultatnám fel:)
Először is, volt egy emeletesem, ami szülinapra ment, de mindenki azt hitte,hogy esküvői, aki látta, ezért inkább ide sorolom.
Itt két emelet egymáson. Fehérrel leburkolva külön, majd egymásra illesztve.Szilikonos gyöngysörkészítőt használtam a gyöngyökhöz. A rózsákat saját kezemmel gyártottam, de lüszterrel lekentem,hogy fényesebb legyen. Ezeket a tetején lévő gyöngy-körbe helyeztem. Lepellel spékeltem meg a tortát.




A másik egy 32 szeletes magas és nagy torta, amire virágokat kértek, és gyűrűt. Itt is használtam a lepel-módszert:) Alul a szegélyvágómmal készítettem szalagot, az egyik fele egyenes, másik mintázott. Más már nem fért volna rá a tálcára.


A szív tortákat egybe említem. Az egyik nagybátyám esküvőjére készült, oda úgy kérték,hogy bilincs legyen rajta. (Ez már fenn van egyszer a blogomon!:) )

A másik szívnél nem volt kikötés, csak hogy esküvői legyen. Én próbáltam galambokat készíteni és itt is gyűrűvel jelképezni az összetartozást. Alul unidecből szalagot tettem, és a két végére rózsát szúrtam.


Végezetül egy friss darab. Itt teljesen szabad kezet kaptam, csak annyit tudtam,hogy lagziba viszik.(a volt dadusunk kért meg:) )
Hát itt kiélhettem magam!:)Ezt leírom részletesebben, fázisfotókkal is, ha nem baj:)
Szóval egy 24x36-os tepsiben sütöttem 8 tojásos vizes piskótát. Miután kihűlt, 3-ba vágtam. Fogtam a sütőpapírt, és ráraktam a piskótára, körberajzoltam. Ez volt az adott terület, ezen belül kellett maradnom. Rajzoltam először egy papírra szívet, majd a sütőpapírra ferdén tettem rá, majd másik oldalról is ferdén, de úgy,hogy a két szív egybeérjen. Egybefolyjon. Aztán sablont vágtam, majd a piskótára ráhelyeztem. Körbevágtam. Ezután már csak a kivágott tortát töltöttem meg. Egy éjszakán át dermesztettem. Reggel körbekentem vékonyan vajkrémmel. Ezt is kidermesztettem. Rózsákat gyártottam egy csomót, de nem voltam velük megelégedve szárítás után. Az AD masszám megint "gagyi" lett. Így tortakészítés közben rögtönöztem 2-őt és a jobbikat tettem rá.
Szóval először kinyújtottam fehér unidecet. Majd elővettem a szalagvágómat, és felraktam rá azokat a korongokat, amin ilyen műanyag vastagabb csíkok vannak, amik csak lenyomatot hagynak és nem vágnak. (Nagyon drága egy dolog, de imádom!!!!!!!!:) )
Szóval lenyomatoztam, úgy,hogy középen maradjon egy vastagabb rész majd a gomboknak. Vágtam belőle egy darabot, felraktam a torta jobb szívébe. V alakra vágtam, és a felesleget leszedtem a tortáról. (Úgy V alak,hogy a torta hátánál függőleges a csík, és csak a torta tetejétől keskenyedik.)
A bal részt pedig úgy készítettem,hogy szintén a szalagvágóval, de már az egyenes vágó részével egyforma csíkokat vágtam. Először a bal oldalt készíttem el, majd bemértem,hogy a jobb oldalról hogy jön ki az ív, és aszerint vágtam le a bal oldalt, ne az egész tortát burkolja be a csík, csak a találkozásig menjen:) Szóval amikor kész voltam a jobb oldali "menyasszonyi" résszel is, jött a vőlegény befejezése.
Fekete marcipánt nyújtottam ki. Először csak leburkoltam balról is, jobbról is, és levágtam a V alaknál, hogy a fehér látszódjon. Aztán készítettem rá a gallért, majd a csokornyakkendőt, majd a gombokat is.
A fehérés a fekete oldalt egy lepellel választottam el. Végül csak ráraktam egy rózsát, amit körbe ezüst gyönggyel raktam ki. A rózsát pedig lekentem lüszter festékkel.




5 megjegyzés:

  1. Kedves anyatigris! Idetaláltam hozzád is,bár jó későn.. Örülök,hogy megtaláltalak. Csodaszép műveid vannak.. Képzeld már csak 1 feliratkozó kell,és meg lesz a 100 követőd a blogon.. Én lettem a 99.-dik.. Sok puszi, és még sok követőt kívánok neked!

    http://beautyandfashion-makeup.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök,hogy idetaláltál hozzám.:) Hogy érted,hogy későn?:)
      A 99 még érdekesebb szám is, mint a 100!:)

      Törlés
    2. hamarabb is rádtalálhattam volna, úgy értettem:D

      Törlés