2011. április 14., csütörtök

AKUSZTIKUS GITÁR

Ez a torta még azon a hétvégén készült, amikor a kisvakondos és a fradis foci. Amikor ugye sokat okultam. Mivel a tejszínnel bevonás dolog nem igazán jött be így tavasszal a burkolás alá, gondoltam,hogy a feketeerdő ízhez passzolhat a csokiganache bevonás.
Ezzel csak az az egy bajom volt,hogy nem tudtam olyan szépen, egyenletesen elkenni, mint a krémet. A burkolásnál én ezért elég sok hepe-hupát látok.
Ez a torta is képről készült, mértanilag felnagyítottam képről, ezáltal ugye készítettem egy sablont. A sablont használva készítettem két külön kartonsablont is. (Egyet a nyakának, és egyet a testének.) Meg egy másik karton sablont is, ami picit nagyobb, mint a torta maga, mert ott már a burkolás is rá van számítva.
Megint kijött a gáztepsi nagyságból a test és a nyak is. Így 3 gáztepsinyi lapot sütöttem, kakaósat.
A töltelék feketeerdő volt, mint már említettem. A kivágott piskótadarabokat a kartonsablonra helyezve töltöttem be krémmel, és miután kész volt, körbekentem csokiganache-zsal. Így raktam be két darabba a gitártortát egy éjszakára a hűtőbe.
Másnap, mikor kivettem, be sem kellett nedvesítenem a felületét, mert a csokira rácsapódott a pára, ugye hidegből úgymond melegbe került.

A formixot begyúrtam barnára, és először az oldalára tettem feltekert csíkot. Majd a tetejére körülbelülre kinyújtottam, ráhelyeztem, és úgy vágtam körbe,hogy az oldalához igazodtam. Ezután próbáltam az illesztés eltusolni, spatulával. A húrok elkészítésére egy fogpiszkálót használtam és cérnát.
Ennél a tortánál is volt tanulság. Felülről nézzem, mikor összeillesztem, és díszítem, nem oldalról. Jah, és csokiganache nem a legjobb választás burkolás alá, legalábbis nekem nem:)
Jah, és a közepén a kör. Ugye ott egy nagy fánkszaggatót használtam, amivel kiszaggattam a kört, a már beburkolt tortáról. Így ebből a megfontolásból jó volt,hogy a csokiganache ott volt alatta....A másik kört csak pogácsaszaggatóval nyomtam rá.

4 megjegyzés:

  1. Hú,ez de profi lett!Akárcsak a többi tortád!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper lett,annyira élethű:-)

    Nézz be hozzám kérlek:
    http://adrykonyha.blogspot.com/2011/04/kreativ-blogger-dij.html

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nagyon élethű!
    Nálam is vár egy meglepetés... :))

    VálaszTörlés
  4. Kellemes Unnepeket kívánok:)

    VálaszTörlés