2010. szeptember 30., csütörtök

GESZTENYETORTA SÜTÉS NÉLKÜL

Andi konyhájából való recept, csak én tortának készítettem el, nem sütinek:)
Zalánkámnak (a legnagyobb fiam) névnapja volt, így meglepi volt neki! Most nézegetem a képeket...
Ez márcisu 30-án készült, pont bárányhimlősek voltak....
Na, de a torta:
Hozzávalók:
(vagy egy 20x30-as tepsihez, vagy egy 28-29 cm-es átmérőjű tortaformához)
A torta alaphoz:
* 500 g gesztenye massza
* 150 g porcukor
* rum, vagy rumaroma (rád bízom,mennyit, ahogy érzed)
* 250 g darált keksz
* pici tej

Krém:
(azaz a 2 és 4. réteg)
* 3 cs.főzős vaníliás pudingpor
* 9 dl tej
* 200 g porcukor
* 250 g margarin

3. réteg:
* 150 g babapiskóta
* kicsi tej
* kevés rum, vagy rumaroma

5. réteg:
* 3-4 dl tejszín (Halta, Hulala, Senna, ezeket javaslom)

Díszítéshez:
* kevés reszelt étcsokoládé


Elkészítés.
A gesztenyés masszát összegyúrom, én csak annyi tejet locsoltam apránként hozzá, hogy ne legyen mancsos a tészta, de ha jól összedolgozom, már ne törjön.
Amikor elérem ezt az állapotot, akkor belenyomkodtam a forma aljába egyenletesen.
Ezután a tejet a pudingporral sűrűre főzöm. Közben a margarint habosra keverem a porcukorral. Ha kihűlt a puding, hozzákeverem.
Az így kapott krém felét rásimítom a gesztenyés alapra.
Egy kis tálkába tejet öntök, majd még hozzá rumaromát. Ebbe egy pillanatra megmerítem a babapiskótákat egyesével, majd a krémre pakolgatom.
Majd rákenem a maradék krémet is, ezzel befedve a piskótákat.
A tejszínt kemény habbá verem és rásimítom a krémre.



 
Én a Zalán feliratot úgy készítettem el, hogy egy kiskanál végével rárajzoltam a habra a szöveget.
Lereszeltem egy kis étcsokit, és szintén a kiskanál végének segítségével rászórtam a szöveglenyomatra. Majd a szövegen kívülre is szórtam még egy kevés reszelt csokit. Hűtőben tároljuk!!!!!!!
Tálalás előtt késsel körbevágjuk, és csak azután szedjük szét a kapcsos formát.
Jó átvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése