2010. szeptember 30., csütörtök

TEJSZÍNES MOGYORÓTORTA

Ezt sem most sütöttem,hanem egy éve, és a magazinomból másolom át ide...
Párom már régóta nyaggatott,hogy megenne egy mogyorótortát, de nem a vajas változatot,hanem egy könnyed, tejszíneset. Hát megpróbáltam neki kreálni, a bevált alapot véve a krémnek. Gyorsan le is írtam, hogy mit hogy csináltam, nehogy máskor ne tudjam megcsinálni,mert úgy érzem, eltaláltam az arányokat!:)
TEJSZÍNES-MOGYORÓ TORTA

Hozzávalók:
(23 cm átmérőjű tortaformához)
Piskóta:
* 9 evőkanál liszt
* 3 evőkanál darált mogyoró (én a Lidl-be vettem 200 g-os kiszerelésben kapható)
* 1 cs sütőpor
* 6 tojás sárgája
* 6 evőkanál hideg víz
* 12 evőkanál cukor
* 6 tojásfehérje
* 1 csipet só
Krém:
* 40 g vaníliás főzős pudingpor (Dr.Oetker)
* 4 dl tej
* 4 púpozott evőkanál cukor
* 3/4 üvegcse tejszínes mogyoró aroma
* 6 evőkanál darált mogyoró
*4 dl tejszín
*1dl víz
*1 cs. Dr.Oetker étkezési zselatin
Díszítés:
* 3 dl tejszín
* 1/2 dl víz
* 1/2-3/4 cs. Dr. Oetker étkezési zselatin
* 1/4 üveg tejszínes mogyoró aroma
* egy maréknyi darált dió

Elkészítés:
Nem tudom,ki hogy szokta, kinek milyen a sütője...
Én laponként szoktam a piskótákat megsütni,mert nekem egészben nem sül át.
Szóval a hozzávalókat 3 felé osztom, és egyenként kavarom ki a piskótákat. Külön tálba a lisztes-sütőporos mogyorót. Külön a tojássárgás-vizes cukrot, majd ismét külön a pici sós tojásfehérjét, amit habbá verek.
A sárga krémbe belekeverem a lisztes tál tartalmát, majd ezután már óvatos mozdulatokkal keverem bele a tojáshabot.
A tortaformát oldalról nem szoktam bélelni, csak az aljára vágok sütőpapírt. belesimítom a tésztát, úgy,hogy a szélei magasabbak legyenek, mint a közepe,mert amikor megsül, a közepe fel szokott púposodni, így lesz a kész lap majd vízszintes:)
Ezt megismétlem még 2x, ha tűpróba után megbizonyosodtam arról,hogy közepes lángnál tényleg megsült a piskóta. Melegen szoktam a hátáról lehúzni a papírt.
Akinek jó a sütője, csinálja egybe a piskótát, majd vágja 3 felé , és kész is a torta alapja!
A krémhez egy kis tálba öntsük bele a pudingport és a cukrot. Mérjük ki a tejet is, de abból csak annyit tegyünk hozzá, amennyi ahhoz kel,hogy egy csomómentes sűrű masszát kapjunk. A többit lábasba téve tűzön felforraljuk. Ha gyöngyözik, belekeverjük a pudingmasszát, és sűrű kevergetés közben hagyjuk még egy-két percig együtt bugyogni. Ezután lehúzzuk a tűzről. Mehet bele az aroma. Sűrűn kevergetjük hűlés közben,hogy lehetőleg ne bőrösödjön és ne legyen a végén csomós a krémünk.
Ha már langyos, mehet bele a mogyoró is.
Közben vízben megmelegítjük a zselatint. Tejszínt magas falú tálban félkeményre verünk,majd hozzáöntjük a zselatint, és így már keményre verjük. Hűtőben tároljuk, amíg a pudingos krém ki nem hűl teljesen. Ha ez már megtörtént, a kettőt egymásba forgatjuk, óvatos, de határozott mozdulatokkal. Ismét hűtés következik.
A krémmel megtöltjük a lapokat, bevonjuk a tortát kívülről is, és még kell,hogy maradjon belőle a díszítéshez is.
Bár a torta oldalát felhúzzuk tejszínhabbal, a tetejére még marad a krémből!
A tejszínt felverem, ismételten zselatinnal rögzítem, de itt beleöntöm az üvegcsében maradt aromát is, így nem lesz fehér. Ha megdermedt a  hűtőben, habzsákba töltjük, és alulról felfelé függőleges vonalakat húzva felhúzzuk vele a tortát. Épp,hogy elég, körbe fogja érni.
A tetejére már tetszés szerint rakhatjuk a mintát, nekem azért szív,mert Valentin-napra készült!:)
Ennyi. Ugye nem is nagy ördöngősség????
De! Isteni finom! Ezért is osztom meg veletek a receptet, hátha ti is megsütitek, és megízlelhetitek ezt a tortacsodát!:)
Jelen esetben a díszítésre nem sok időt és energiát fordítottam,majd legközelebb...
Jó étvágyat hozzá!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése