2010. október 1., péntek

RIGÓ JANCSI TORTA

Írtam: 2009.07.15-én, szóval ez is egy átmásolt cikkem! Még Ivánomnak sütöttem a  2. születésnapjára a kutyust!

Ezt most az én általam készített 101 kiskutyás tortával írom le, de eredetileg az adagokat majd melléírom, ha csak tortaformában szeretnéd. És az igazi recept szerint a tetejére is kell csoki, kemény......na nekem ez elmaradt, hisz a kutyus alapból fehér:)
Hozzávalók:
Piskótához:
  • 4 tojás
  • 4 evőkanál víz
  • 8 evőkanál cukor
  • 6 evőkanál liszt
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 1/3 cs. sütőpor
  • 1 evőkanál olaj
Krémhez:
  • 12 dl tejszín
  • 2 cs. Dr.Oetker étkezési zselatin
  • 15 dkg étcsokoládé
Első lépésem a képe kiválasztása volt. Kinyomtattam. Aztán betájoltam, hogy melyik tepsit érdemes kiválasztanom, hogy ráférjen a figura. A kis gáztepsimet választottam. Kibéleltem sütőpapírral.
A tojásokat kettéválasztottam, a sárgájához adtam a vizet, a cukrot. Külön tálkába összekevertem a lisztet, sütőport, és a kakaóport. Ezt is hozzákevertem a tojásos masszához. Az olajat is beledolgoztam, majd a tojásfehérje kemény habját is hozzáadtam óvatosan.
Belesimítottam a tepsibe, és tűpróbáig sütöttem.
A sütőpapírt még melegen lehúztam a hátáról.
A krémhez a kimért tejszínt egy óriási, magas falú keverőtálba öntöttem. Közben a leírást követve feloldottam a zselatinokat. A tejszínt kemény habbá vertem, majd hozzáöntöttem a zselatint is és tovább vertem egy pillanatig. Ezután a kemény tejszínhabot ketté  szedtem. Az egyik fele maradt így, másikba olvasztott étcsokoládét kevertem. Hűtőben dermesztettem egy picit mind a két krémet. Addig a piskóta is szépen kihűlt. Ezután a piskóta mellé raktam a képet, lássam mennyi részt érdemes bekenni krémmel.
  
Először a csokis habot kentem fel, amiből gazdálkodnom kellett, hisz ebből loptam a díszítéshez való krémet is. Azután jött a fehér hab.
Ez eddig pofon egyszerű.
Aztán egy nejlon zacskót megtöltöttem csokikrémmel, majd egy picit kivágtam a végéből, de tényleg csak egy picit. Így egy kis lyuk lett rajta. Meg is lett a habzsákom. A képet használva, rámásoltam a tepsiformájú fehér habomra a mintát. A már előre látható felesleges részt levágtam, de hagytam még a vonal mentén, nem bántottam. Beraktam éjszakára a hűtőbe.



Másnap reggel kivettem. Ráhagyással, hogy jól mutasson, függőleges késtartással körbevágtam a figurát. Így jól mutatott. Az oldalán pedig nagyon szépen kirajzolódott a 3 réteg.






Leírom a sima tortához valókat.:

  • 2 tojás
  • 2 evőkanál víz
  • 4 csapott evőkanál cukor
  • 5 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál kakaópor
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál sütőpor
Krémhez:
  • 8 dl tejszín
  • 1 cs Dr.Oetker étkezési zselatin
  • 10 dkg étcsokoládé
Tetejére 15 dkg étcsokoládé

Oldalára esetleg szeletelt mandula.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése