2010. október 11., hétfő

DIABETIKUS CITROMTORTA


Sajnos apósom cukorbeteg. Általában, ha sütizhetnékje támad, vagy tortáról van szó, na akkor lépek én a képbe!:)
Idén júliusban citromtortát kért. Csak azon megfontolásból készítettem vajjal a krémet, mert a tejszínhabnál kell számolni a szénhidrátot, míg a vajnál nem. Tehát a vajasból többet ehet. És ugye az sem utolsó szempont, hogy ne csak egy harapásnyit ehessen belőle az ünnepelt....
Le akartam írni a receptet, mert kísérleteztem,hogy jó legyen, és csak kis cetlire jegyzeteltem. Ami persze elkavarodott... De most meglett!!!!
Gyorsan le is írom,mert én sem tudnám elkészíteni újra, ugyanezt....
Piskóta:
  • 6 tojás
  • 6 ek. víz
  • 12 evőkanál liszt
  • 11 evőkanál szorbit
  • 1 kiskanál reszelt citromhéj
  • 1/2 csomag sütőpor
Krém:
  • 2 cs. Dr. Oetker!!!! vaníliás pudingpor
  • 1 liter tej
  • 50 dkg vaj
  • 47 db édesítő tabletta (én Cologran-t használok)
  • 2 citrom leve és héja
A krém elkészítése:
A két csomag pudingport pici tejjel csomómentesre kikavarom, a többi tejet pedig felteszem forrni. Abba dobom bele a tablettákat is. Ha forr a tej, belekeverem a pudingot, és sűrűsödésig keverem. Hagyom kihűlni, de közben azért rá-rá kavarok,hogy ne bőrösödjön.
A vajat gépi habverővel habosra keverem, lassanként adagolva bele a citrom levét és lereszelt héját. Majd mehet bele a vaj is.
Ezzel töltöm meg a 3 felé vágott piskótát. Kívülről is átkenem vele a tortát. Én citromfűvel díszítettem az oldalát.
A tetején késsel megjelöltem a szeleteket,hogy könyebb legyen neki a CH számolásnál.....
Díszítettem még plusz citrommal és a megmaradt krémmel.
Nekem tetszett, és mindenkinek ízlett is!
Én mondom, (és persze más is) meg nem mondani,hogy diabetikus!!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése