2010. október 9., szombat

Tejmentes torta

Pár kép:





 A kutyust már a "kompozícióból" vettem ki,egy fényképezés erejéig, ez volt az első próbálkozásom...:)
A 3 gyertyaemberke a 3. szülinapra utal, a létra pedig a kisfiú jele.
Szóval. Nagyon kedves ismerősöm kérdezte,hogy megpróbálnék-e tejmentes tortát sütni az ő kisfiának. Nem kevés gond ez a szülőknek, én már csak tudom, Milánom is volt tejfehérje allergiás, de szerncsére kinőtte! Mivel tudtam,hogy mikre kell figyelni, miket nem tartalmazhatnak a hozzávalók, így szívesen megsütöttem neki. Burkolóanyagot nem kértek a tortára, csak lényeg volt,hogy létra legyen, mert ugye az a kisfiú jele.
Járt az agyam, hogy is kéne. Mondom, ha megsütök egy létra alakú tortát, alig esznek belőle, hisz több a rés, mint a "faanyag"... Meg egyébként is...úgy nézne fektetve ki,mint egy vasúti sín....
Ekkor jött ez az ötlet. Így ehető torta rész is bőven volt, megvan a létra is, és még külön gyertyaembereket is készítettem, persze 3-at, hisz 3 éves. A transzparens, meg a kutya, meg a további díszítések menet közbeni ötletek voltak.
Na de akkor lássuk:
A piskóta mehetett a megszokott módon, ,mert ugye abba nem kell tej:
Gáztepsit sütőpapírral béleltem ki.
  • 5 tojás
  • 5 ek.víz
  • 160 g cukor
  • 140 g liszt
  • 1 cs.sütőpor

Ebből készítettem vizes piskótát. Na és ezt persze csak egy adag, két tepsivel sütöttem. Levágtam a széleit, majd negyedeltem. Így lett 8 piskóta négyzetem.
A krém:
  • 1 kg gesztenyemassza
  • 2 kocka (500 g) LIGA margarin
  • 16 g Szerencsi kakópor
  • 170 g porcukor

A krémnél a margarint szobahőmérsékletűre puhítottam,majd porcukorral habverő segítségével kihabosítottam. Ezután ment bele a kakaópor és a kiolvasztott gesztenyemassza.
Egy csepp sem maradt belőle! Mind rákentem, és persze megtöltöttem vele a tortát. Szóval díszíteni már nem nagyon tudtam vele. Így maradt a fogpiszkáló, és a rácsozás. Próbáltam téglákat imitálni rá...
A létrát a férjem készítette, hurkapálcikából. Azt vontam be kakóporral színezett formixxal.
A gyertyákat úgy oldottam meg,hogy szálas gyertya köré tettem fehér formixot. Ne de sehogy sem sikerült...Ekkor jött a férjem ötlete, hogy van emberke kiszúrójuk a gyerekeknek. Ki is szúrtam vele, közétettem a gyertyát, csak túl vékony lett. Szóval dupláztam az adagot. Így 4 kiszúró emberke kelett egy gyertyaemberkéhez.
A kutyust a netről néztem, tudom, közelébe sem értem, de kipróbáláshoz jó volt:
A füvet zöld ételfestékkel megszínezett kókuszreszelékkel oldottam meg. A virágokat készen lehet kapni, vettem mind a két színből, legalább most felbontottam a csomagot....
A transzparens lehet látni,hogy nem nagy dolog volt. Papír, felirat, és hurkapálcára ragasztva, majd leszúrva a tortára. Először a szélére tettem, közvetlen a létre fölé, de féltünk, ha meggyújtják a gyertyát, akkor kiégne, így került picit beljebb.
Jah és még valami....a torta közepére szürtam egy műanyag rudat, félve,hogy mivel nagyon magas lett, nehogy eldőljenek egymásról a rétegek.
Hát ilyen lett....Nyugodtan mondhattok kritikát, abból tanulok!!!!!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése