2010. október 24., vasárnap

ELSŐ BARBIE TORTÁM



Sosem sütöttem még Barbie tortát, mivel nekem fiaim vannak, de már rég ki akartam próbálni!
Itt volt a remek alkalom, egy kislány szülinapja....
Tejszínes málnatortát szerettek volna, de a málnát azt adták hozzá, fagyasztottat. Ahogy a Barbie-t és a gyönyörűséges tortaüveget is! Abba a tortaüvegbe beleszerettem! Remélem egyszer nekem is lesz egy olyanom!:)
Van nekem egy félgömb formám, amit elővettem, hozzá sima tortalap forma is. Készítettem 8 tojásos vizes piskótát, majd beletöltöttem a jelig a félgömb formába a masszát, és még 3 lapra is futotta.
A félgömböt formában hűtöttem ki. Majd megtöltés előtt tettem alá sütőpapírt is, hogy könnyebb legyen majd kiborítani a kész tortát.


A krémem:
  • 500g málna
  • 100-130 g cukor (attól függ mennyire savanyú a málna)
  • 15 g étkezési zselatin
  • 5 dl tejszín
A málnát betettem turmixgépbe a cukorral együtt, és pépesítettem. Ezt lehet persze botmixerrel is, én azt nem szeretem használni. Ebbe öntöttem  a feloldott, felmelegített, majd lehűtött zselatint is. A tejszínt kemény habbá vertem, majd óvatosan  egybeforgattam az egészet. Ezzel töltöttem a félgömb formát, aminek félgömb a belseje is. A karimáját is jól megkentem, majd ment rá a piskótakarika, bőven krém, piskótakarika, krém, majd piskótakarika.A krémet kinyomózsákból töltöttem a piskótalapok közé, mert úgy biztos,hogy azonos magasságot kapok.
Picit megkentem a tortalapokat kívülről is, de egy éjszakára betettem az egészet a hűtőbe,hogy összeérjenek az ízek.

Másnap a tortaüvegre borítottam, levettem róla a papírt.
Az egészet szépen átkentem a krémmel kívülről, épp,hogy elég lett.
A Barbiet ruha nélkül használtam, folpackba tekerve. Elég gagyi folpackom van, szenvedtem is vele rendesen...A tetejét a tortának X alakzatban bevágtam, és a közepébe nyomtam a babát. Nyomtam volna még, de nem ment tovább.... Akkor jött a pánik... Hisz csak a csípőjéig ért a babának a "szoknya".
Elővettem a fomixot, de nem akart ragadni a folpakra, meg nyomta a súlya lefelé a habos szoknyát....Le kellett vennem... Végül a derekától haladva körkörösen húztam vízszintesen a habcsíkokat, pótolva ezzel a kieső részt. Ha jobban megnézitek a képeket, a mell résznél nem is akart megmaradni a hab. Egyszerűen nem szeretett a folpack semmit sem.....De már nem akartam belenyúlni, mert csak rontottam volna már rajta.
Amikor megvolt a forma, vertem még fel tejszínhabot. Az elejét a ruhának fehérrel húztam fel, majd a többit meg rózsaszínnel, amit piros gél állagú ételfestékkel színeztem. Használtam még előre vásárolt arany színű cukorgyöngyöket és kék és rózsaszín marcipán virágokat is. Színeztem még kék tejszínhabot is, lehet már nem kellett volna, de nekem így lett kerek egész,hogy az aljára is tettem "csipkét",és a ruhájának is raktam egy kis ívet felül.Jah, és hátul is próbáltam fűzőt.....
A hajába gumit, formix-szalagot, majd arra egy virágot tettem. Elég kócos baba volt(hiába lett átfésülve), nem tudtam kontyot csinálni neki. Pedig úgy biztos elegánsabb lett volna....
Ízre is, és külsőre is dicsérték.
Ti véleményetek?
 Káosz háttérrel így néz ki!.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése