2011. június 10., péntek

ELSŐ BURKOLT SZÍVTORTÁM

Ez a torta az új szívtorta formám kipróbálására volt nagyon jó:)
6 tojásos vizes piskótát tettem bele.
A töltelék tejszínes erdei gyümölcs volt.
Hozzávalók:
* 20 g vaníliás pudingpor
* 2 púpozott evőkanál cukor
* 1,5 dl tej
* 450g -os mirelit erdei gyümölcs
* 4 dl tejszín
* 70 g porcukor (de ez ugye ízlés szerint változhat)
* ici pici erdei gyümölcsös bolero por (el is hagyható)
* 10 g zselatin
Burkoláshoz:
* piros ételfesték
* formix (vagy más burkolóanyag)
* Cukorgyöngyök

Szóval a piskótába nem mennék bele, 6 tojásból vizes piskóta, kapcsos szívformában kisütbe. Kihűtüm, és 3-ba vágom.
A mirelit erdei gyümölcsöt szűrőbe öntöm,majd tálat alá téve felfogom az esetleg lecsöpögött levet is. Van pudingpor készítek egy kis sárga krémet, és csomómentesre kihűtöm. (hűlésig állandóan keverem, vagy! tanultam a suliban még egy módszert, hűtsd ki,majd szitán törd át!) Ebbe kevertem bele a felfogott gyümölcslevet, és ha kevésnek bizonyul, akkor mehet bele egy pici bolero por is! Nem sok, mert baromi intenzív az íze. Ezt összeforgatom a gyümölccsel, és a zselatinnal fixált felvert tejszínnel. A zselatint a burkolás miatt használom, hogy még jobban tartást adjon a krémnek, mielőtt rárakom a nehéz burkolatot.
A piros színt nehéz kigyúrni, ha zselés ételfestéket használsz, baromi sok megy bele, és így az állagát is puhítja, nehezebb vele dolgozni! Próbálok beszerezni én is majd por ételfestéket, és a gél megmaradna felületi festésre.
Leburkoltam a tortát, elkészítettem alul a szegélyt is, de nekem olyan csupasznak tűnt. Egy 10 éves kislánynak nem kell komoly torta, szerintem........Ekkor jutott eszembe, hogy van nekem szivecskés kiszúróm is. Hát, mikor megrendeltem ,nem gondoltam volna,hogy ennyire picik! Nem tudom már,hogy 3 vagy 4 darabos a szett, de amit a képen láttok, na az a legnagyobb benne!
A gyertya helyét cukorgyöngyből kirakott szívvel jelképeztem.
A gyertyát már a haveromra bízta, szúrja ő bele a lányának, az ne legyen a képeken:)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen burkoltad és a színe is gyönyörű!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól sikerült és igaza van Pixie-nek, mert a színe gyönyörű! :)))

    VálaszTörlés