2011. június 21., kedd

TENGERES TORTA

Ovis ballagásra kérte ezt egy kisfiú, aki kikötötte, hogy óriási nagy legyen a körtorta, ami tengert kell jelképezzen. Legyen cápa,delfin,polip,rák,hínár, levegőbuborékok rajta............Picit nem mondom, megtorpantam, hogy ugyan én képes leszek-e ezt mind létrehozni, de igyekeztem. Azt tudom,hogy nagyon görcsöltem a díszítése alatt...A delfint újra szerettem volna készíteni,mert szerintem nem elég élethű, de már nem tudtam...:(
Belül feketeerdő torta volt.
Valaki már kérdezte, hogy hogy csinálom a feketeerdőt, azt hittem már leírtam,de ha nem, most megteszem. Egy idei használtam a kakaós habot is bele, de most már csak akkor használom, ha habbal kell feldíszíteni és akkor is csak a díszítéshez.
Szóval, csak egy átlag tortára valót írok le, jelen tortába ennek a duplája ment.
* 40 g vaníliás pudingpor
* 60 g cukor
* 1 ü.meggybefőtt
* kb 3 dl tejszín
A meggybefőttet lecsöpögtetem, és a felfogott meggylével felfőzöm a cukros pudingport, míg be nem sűrűsödik, és nem lesz sötétbordó átlátszó színe. Ha kihűlt, beleforgatom a meggyszemeket is. Ha habbal díszítek, és egyből viszik, akkor hagyok ki belőle a díszítéshez. Ha burkolt tortába megy, akkor beleteszem az összes meggyet a zselébe.
Aztán verek fel tejszínt. Két egyforma végű nyomózsákot veszek elő. Egyikbe a meggyzselét töltöm, másikba a felvert tejszínt.És kívülről kezdve a piskótakarika külsejénél egy nagy körbe elkezdem az egyiket, aztán a másik zsákot használom, és felváltva nyomom a köröket, míg a kör közepére nem érek valamelyikkel, akkor csak belenyomok egy pöttyöt. Aztán rámegy a 2. piskótalap, majd újra kezdődik a körbenyomkodás, csak most pont fordítva. Ha alul a habbal kezdtük, akkor most meggyzselével kezdjük. Ha be van töltve a torta, kívülről tejszínnel kenjük le.
Majd (akár kakaós) tejszínnel húzzuk fel, és meggyel díszítsük. Csokoládépasztilla és csokireszelék is passzol hozzá.
Na de jöjjenek a képek a tortáról:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése