2011. október 18., kedd

PIROS AUTÓ

Bevallom, nekem a kocsi autó az egy nagy mumus. De a Villám Mc....n, meg még nagyobb, hisz itt konkrétan megszólalásig hasonlítania kéne a mesehősre. Nagy paráztam előtte. De megígértem a volt kolléganőmnak, hogy a kisfia első szülinapjára én készítem a tortát, és ők pedig ilyet szerettek volna........
Apukám bőröndtortájával együtt készítettem, már ami a piskótát illeti.
A 36x29-es nagy új tepsimbe sütöttem vizes piskótát, 15 tojásból. Elfeleztem, és vízszintbe 3-ba vágtam.
Először persze a kisautóval kezdtem. Kavartam ki vaníliás krémet, majd két réteg közé ujjnyi vastagon kentem.
Ment rá a  második piskóta. Néztem, mondom nem is rakom egyenlőre ár a 3-at, majd meglátjuk.  Úgyhogy levettem a felső lapot, cseréltem, hogy a bőrös legyen felül, a középső lapról meg lehúztam a pici krémet, ami ráragadt. Persze formatorta, így tettem a  krémbe zselatint, a biztonság kedvéért... Hisz tejszínes krémmel dolgozom:) Szóval mikor ez a téglalap egybedermedt, oldalról levágtam kb .egy vastag ujjnyi részt. Ezt darabolva feltettem a fülkerésznek. Hát, keveseltem. A faránál sréan levágtam egy részt, amit megfordítva fel is raktam rá, ez lett a légterelője. Elől is picit kerekítettem a kocsin, és kellett bizony még a piskóta, onnan vágtam darabokat. Két csíkot oldalra, de már beburkoltan látva a tortát, nem tettnék ujnnyi vasatago, inkább vékonyabbat. A fülkét a két csík miatt ki kellett vennem, és vékonyítanom, na, én azt már sokkal hátrább tenném, a fara felé, és sokkal magasabbra. Szerintem az én kocsim túl lapos, és hosszú lett.
No, mikor már a fülkét nagyjából kialakítottam, egy egybe levágott téglalap alakú piskótát tettem rá. Persze itt mindig kentem krémet is, különben nem tapadna ám! Meg nem csupa piskótát szeretnénk adni az ünnepeltnek sem!:) Szóval még farigcsáltam itt-ott. Persze mennyivel egyszerűbb lett volna, ha megtalálták volna  a fiúk a kis mesehőst kisautó formájában, de persze mikor kellene, köddé vált. Le is kentem vékonyan vajkrémmel még este, hogy úgy dermedjen ki. Kivételesen lefényképeztem ebben az állapotában!
Hajnali 5-kor keltem, hogy be tudjam időben fejezni. Az első ablakát fehérrel burkoltam le, és méretre vágtam. A szájánál is először fehéret tettem. Persze a lámpáját is úgy kellett volna, csak ezt utólag vettem, észre, az rátéttel került rá. Gyúrtam ki kékből és fehérből ilyen picit kékes fehér árnylatot, abból lett a hátsó és az oldalsó ablak.
A piros színt már előre begyúrtam, mert az nem kis türelem játék:) Persze mióta van porom azért könnyebb.
Utána vágtam ki az ablakokat. Nem egyszerű egy folyamat. Mivel ha nem vágom be teljesen, csak szakad, ha meg bevágom, nem nagyon tudok utána korrigálni. Mint pl. az első ablaknál..............Túl sok pirost rést hagytam, ezért még vágtam le belőle, de az előző vágás látszott, semmit sem tudtam mit csinálni vele. Egyébként,hogy a piros ne ragadjon a fehér rétegre, jól átkentem keményítőporos ecsettel. A szemét a párom csinálta, de túl nagy lett, így próbáltam még lefaragni a kék részből, de így a minőség rovására ment, nem túl kerek így már.. A kerekeit is ő gyártotta, nagy pogácsaszaggatóval piros köröket, majd ugyanakkorával feketéket, a feketék belsejét meg kiszúrta. Így rakta egymásra. Mondtam neki,hogy oldalnézetből nem jó, ezért próbálta a fekete részt ráhúzni a piros részre, persze nem sikerült maradéktalanul. A ráhelyezés is az ő dolga volt,mert kritizálni tudja az autótortákat, amiket lát,hogy nem jól van a kereke, meg kicsi a kereke, stb..mondtam, akkor mutasd meg, hogy kell. :P Állítja, hogy még ennél nagyobb kerék is mehetett volna.....A technikát meg minden bizonnyal változtatni kell, mert így nem tetszik ,hogy kilátszik a kerékből a piros, a gumi résznél. Az oldalán a villám, az egy kataszrófa volt. Azt sem tudtam hogy kezdjek neki! Végülis rásimítottam egy csíkot, és elkezdtem szikével vagdosni, így nem lett egyforma mindkét oldala. Az orrára egy 1-est tettem, én nem tudok olyan jelet készíteni, nincs nyomtatóm,meg ehető papírom se. A száját szintén kivágtam. Jó pepecs munka volt, és nem vagyok elégedett vele, mert szerintem biztos meg lehet ezt szebben is csinálni. Remélem az ünnepelt kisfiúnak azért tetszett!:)



1 megjegyzés:

  1. Szerintem tök jó! Én tuti a hajamat tépném, nem egy könnyű alak ez a McQueen :))

    VálaszTörlés