2010. december 24., péntek

10 ÉVE!!!!

10 éve,hogy a párom és én összejöttünk, 10 éve randiztunk először :) (Az első randink: 2000.12.21.)

Meg szerettük volna ezt ünnepelni. Készültem is tortával, de sajnos a díszítés elég összecsapott lett, mert beteg a két pici....meg még pizzákat is kellett sütnöm, a párom pedig ebéd után ment dolgozni....
Na, nem szabadkozom, ez ilyen lett, de a miénk!:)
Rólunk szól!!!!!!!!!!!!!!!
A 3 emelet képviseli a legnagyobb dolgot, amit a 3 év alatt mi összehoztunk, a 3 gyerkőcöt!:)
Vicc, vagy nem, de a fiúknak van külön színük, mindent azzal jelölnek meg, poharat, törölközőt, stb...
Zalán a kék, Milán a piros, Iván pedig a zöld.
A 10 formixszívecske a 10 évet jelképezte.
A felülnézete az egy nagy szív, amiben a párom és az én keresztnevünk kezdőbetűje áll. Az arany cukorgyöngyök pedig azt szimbolizálják,hogy bearanyozzuk egymás életét!:)
Tanulság, az alsó tortaforma ármérője nem volt elég nagy, mert a fölötte lévő nem látszott sokkal kisebbnek...
A formaméretek:
27, 24, 18 cm-es
Piskóta:
Laponként sütöttem, és a középső méretet 3* 2 tojásos piskótából.
A nagyot és a kicsit meg egyszerre sütöttem, azt is laponként.
Kikevertem egyszerre 4 tojásból vizes piskótát, majd egymás mellé tettem a két formát. Egy kanállal a kcsibe, két kanállal a nagyba, és így tovább. Elsimítottam, és bepréseltem egyszerre a kettőt egy sütésre.
Így összesen 18 db tojást használtam el az egész tortára.

Alsó szint, azaz a kék, amiben vanília volt:
*60 g vaníliás pudingpor
* 20 db édesítő tabletta (Cologran), de ehelyett mehet cukor is, akkor 6 púpozott evőkanál
* 6 dl tej
* 6 dl tejszín
* 10 g zselatin
* 1 dl víz

Középső szint, azaz a piros, a puncs:
* 40 g puncspudingpor
* 12 dg Cologran tabletta, vagy 4 púpozott evőkanál cukor
* 4 dl tej
* 4 dl tejszín
* 10 g zselatin
* 1 dl víz
* 100 g mazsola
* 0,5 dl rum

Felső szint, zöld, és csokis:
* 30 g csokis pudingpor
* 3 dl tej
* 9 db cologran tabletta, vagy 3 púpozott evőkanál cukor
* 3 dl tej
* 3 dl tejszín
* 10 g zselatin
* 1 dl víz


A tejet feltettem a tablettával forrni, de egy picivel kikevertem csomómentesre a pudingport. Forrás után beleöntöttem a kikavart pudingot, és felfőztem. Kihűtöttem. Közben felolvasztottam a vízben a zselatint, majd a felvert tejszínhez adtam. Végül a kihűlt pudingot összekevertem a tejszínnel.
A puncsnál a tűzről levett pudingba kevertem a rumot. Majd a mazsolát vízben felfőztem, majd lecsöpögtettem, és ketté osztva a krémre raktam rá, és egybedolgoztam a krémmel a piskóta tetején.
Így nem az egész krémbe kevertem bele, a tetejére és az oldalára így nem került mazsola.

Díszítéshez tejszínhabot vertem fel, és kevertem ki ételfestékkel. Hiába írom,hogy mennyit, mert maradt belőlük jócskán....

3 megjegyzés: