2010. december 27., hétfő

FOCITORTA MARCINAK



Egy rajongómnak sütöttem ezt a tortát.


Amit kell tudni róla, együtt nőtt fel az én Zalán fiammal, pocaklakó kora óta ismerem. Nagy csodálója a tortáimnak. Imádja a csokoládét és a marcipánt. Sokáig, de szerintem még most is becézik Marcipánnak.
Szóval ez a nagylegény ma lett 8 éves. Úgy gondoltam meglepem egy tortával. Nagy focidrukker a srác, pontosabban az FC Barcelonának szurkol.
A torta érdekesen készült.                                 
Megsütöttem egy 3 tojásos piskótát, ami elvileg zsúrtortának készült, csakhogy időközben megtudtam,hogy édesapámék nem jönnek mégsem hozzánk, mivel nagy hó esett le.
Így beépítettem a focitortába. Így most nem kakaós, hanem fehér piskóta lett a tortában.
A félgömb formába 4 tojásos piskóta került.
A sima körpiskótát pedig kettévágtam.
Krém:
* 40 g csokipudingpor
* 4 dl tej
* 4 púpozott evőkanál cukor
* 4 dl tejszín
* 10 g étkezési zselatin
* 1 dl víz
A pudingot megicsnáltam, és zselatinnal fixált tejszínhabbal kevertem ki, miután kihűlt. Ezzel megtöltöttem a kihűlt félgömb piskótát, majd rákerült az egyik lap, krém, majd másik lap.
Szóval fejjel lefelé dermesztettem ki a tortát. Aztán kifordítottam egy éjszakai dermedés után a formából, kívülről is bekentem a krémmel, majd fehér formixxal beburkoltam.



Aztán kevertem ki szürke formixot, sajna feketét képtelen voltam, és abból vágtam ki 5 szögeket, és leheletnyi vizet festve a hátára ragasztottam fel a félgömbre.
Aztán begyúrtam piros és kék formixot is külön-külön, majd kinyújtottam őket. Szabócentivel lemértem a torta „derekát”, és ezt véve alapul kivágtam a kék és piros csík hosszát is. Majd jött egy átlag magasság is, ezt pizzavágóval alkottam, mármint a csíkvágást. Aztán egymás mellé tettem a két csíkot, enyhén vízzel megkentem a szélét, és egymáshoz tapasztottam, picit rá is gyúrtam műanyag nyújtófával. Aztán, mint egy bejglit feltekertem a szalagot. Ezúttal a torta alját festettem le vízzel, és úgy görgettem rá a kétszínű szalagot.
Elől is próbáltam szebbé tenni az illesztést.
Előre az FC Barcelona jelét próbáltam feltenni, de az úgy túl bonyolult lett volna, szóval csak az embléma formája maradt. Azt is rögzítettem a tortára, és ezután ráírtam,hogy MARCI. De túl snassz lett, ezért még az embléma szélét is kihúztam fekete ecsettel. 2-essel dolgozom, de esküszöm, vastagnak bizonyul a focitortáknál!!!!!!!
Hátulra egy fehér négyzet és abba egy kék 8-as került. Mint a mezek hátulján a szám, de neki most ezúttal a korát jelölte a 8-as.
A labda felső közepétől kezdtem az 5-szögek rakását, de nem is tudom…olyan csálé lett a torta végül…mintha el akarna gurulni ez a foci:D
Nem egyszerű az 5 és 6 szögek világa. Természetesen most is csak ecsettel rajzoltam meg a 6 szögeket, az 5 szögeket meg átfestettem feketére, mivel ugye csak szürke volt.
A nagymamájának tetszett, ő vitte el tőlem, remélem Marci is boldog volt a tortától!:)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése