2011. december 22., csütörtök

CSOKIS-NARANCSTORTA

Hozzávalók 16 szelethez:
  • 6 tojásból kakaós vizes piskóta(ezt majd csak ketté vágjuk, nem 3-ba!)
  • 4 dl tej
  • 40 g vaníliás pudingpor
  • 4 púpozott evőkanál cukor
  • 1 narancs leve és reszelt héja
  • 1 teáskanál narancs ízű boleropor
  • kakaópor (ez ízlés szerint)
  • 4 dl tejszín
  • díszítéshez narancs+ tortazselé +sárga ételfesték
A pudingot megfőzöm, és hűlésig kavarom. Majd felverem a tejszínt is, keményre, de még krémesen keményre, nem túl keményre!!!!
Előveszek két tálat. Ezekbe kettéveszem a pudingot és a tejszínt is. Szóval van két egyforma pudingos tejszínem. Még semmit ne csinálok vele. Majd ízesítés után keverem csak! Az egyik lesz a narancsos. Belereszelek egy narancs héját, majd kifacsart levét is, végezetül a boleroport is rászórom. Óvatos mozdulatokkal egybeforgatom. Nagyon hamar bekeményedik, ugyanis a gyümölcs citromsav tartalma össze fogja húzni a krémet. Nem kell fixálni sem!

A másik tálamba pedig kakaóport szitálok. Keverek, és kóstolok. Annyi féle kakaópor van, én nem írok mennyiséget, mindenki maga érzi,mennyire akarja keserűre. Ha már megfelel az íz, akkor nem kell tovább keverni. A kakaópor is fog keményíteni a habon, ezért is írtam,hogy lágyabbra verjük:)



Torta betöltése:
A kakaós piskótát kettévágom. Az egyik megy a formába vissza, rá a csokis krém. Erre a piskóta másik fele, rákenem a narancsos krémet, és hűtőben dermesztem. A narancsot/narancsokat megpucolom, és ízlés szerint díszítem ki a tetejét vele. Magasítom a formámat, és így kanalazom rá a tetejére a sárgára színezett tortazselét. Na ez nekem a képen látható tortánál nem volt ügyesen megoldva, mert kapkodva, tortát dugdosva kellett kiviteleznem, így az összes zselatin lefolyt róla:( Ha nem akarsz kocsonyás réteget a tortádon, akkor ecsettel kend rá a gyömölcsökre a zselét, hogy azért fénye legyen!:)
Oldalát fel lehet húzni tejszínnel, lehet hagyni simán is, ha szépen le tudtad róla fejteni a keretet, és csinosan mutatnak a rétegek. Én pirított szeletelt mandulával paníroztam körbe.
Jó étvágyat hozzá!:)


A képen látható tortát a férjemnek készítettem, mégpedig itt, ott elbújva, mert meglepi volt. 11. évfordulónkra kapta, amit tegnap ünnepeltünk :)



2 megjegyzés:

  1. Ez a torta engem elsőre inkább a külsejével fogott meg,de most,hogy olvasom a receptet csorog a nyálam :)
    Ki kell próbálnom :)
    Sok boldogságot Nektek...még legalább ötször ennyit :)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűséges! Mint egy rózsa!

    VálaszTörlés