2011. december 12., hétfő

TEJSZÍNES KÓKUSZKRÉM

Mily meglepő, ez sem tartozik az ördöngősen nehéz receptek közé, általában egy alapot szoktam tovább ízesíteni...:)
Hozzávalók: (16 szeletes tortához)
40 g vaníliás pudingpor (Dr.Oetker)
4 dl tej
4 púpozott evőkanál cukor
100 g kókuszreszelék
1 dl vízben feloldott 10 g zselatin (burkolt torta esetén csak!)
4 dl tejszín

A vaníliás pudingport a cukorral és kevés tejjel csomómentesre keverek. A többi tejet felforralom, és mikor eléri a forráspontot, folyamatos kevergetés közben belefolyatom a cukros pudingport. Sűrűsödésig keverem.  A keverést  utána egy keverőtálba folytatom, ahová habkártyával kiszedem a megfőzött pudingot. Egészen kihűlésig kavarom, habverővel, így nem lesz csomós, se bebőrösödni nem fog. Belekeverem a kókuszreszeléket is, majd felvert tejszínnel lazítom. Ha burkolt lesz a torta, akkor a tejszínbe 1 dl vízben feloldott zselatint csurgatok.


Képről még szót. Kedves jógáról ismert barátosném kért meg, hogy a fiának süssem meg ezt a tortát. Sajnos még akkor nem jutottam hozzá fekete marcipánhoz, így fekete ételfesték port oldottam fel alkoholba, és azt gyúrtam, jó sokat unidecbe, de nem vagyok megelégedve vele, mert nekem nem elég fekete, inkább sötét szürkének mondanám. Fehér felirat kellett rá, amit kiszúróformák hiányában glazúrral oldottam meg, a fonásminta kinyomó csövemet használva, úgy,hogy a recés felét lefelé fordítottam.  A piros szív végül a képen láthatótól nagyobb lett, levetette velem és nagyobbat rakatott fel! :)  Az is unidec. Az alját golyócskákkal zártam le, méghozzá a 3 tortán szereplő színt váltogattam.
Kakaós piskóta közé töltöttem kókuszkrémet, pont ezért is a kókuszkrém publikálásához teszem fel. No,meg azért is,mert a képeknél ez jön sorrendben!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése