2011. december 23., péntek

FEKETE-FEHÉR


Oroszkrém torta:


Hozzávalók:
  • 40 g vaníliás pudingpor (Dr.Oetker)
  • 4 dl tej
  • 4 púpozott evőkanál cukor
  • 50-100 g mazsola
  • 5 cl rum 
  • 1 dl vízben feloldott 10 g zselatin (burkolt torta esetén csak!)
  • 4 dl tejszín
A vaníliás pudingport a cukorral és kevés tejjel csomómentesre keverek. A többi tejet felforralom, és mikor eléri a forráspontot, folyamatos kevergetés közben belefolyatom a cukros pudingport. Sűrűsödésig keverem.  A keverést  utána egy keverőtálba folytatom, ahová habkártyával kiszedem a megfőzött pudingot. Egészen kihűlésig kavarom, habverővel, így nem lesz csomós, se bebőrösödni nem fog. A mazsolát kistálba teszem, felöntöm vízzel, és mikróban felforralom a vizet rajta. Aztán szűrőbe teszem, és lecsepegtetem. A krémbe belekeverem a rumot, majd a felvert tejszínt.
Sima tejszínes díszítés esetén, teszek félre a krémből, egy kis tálnyit, és a többihez hozzákeverem a lecsöpögtetett mazsolát. Ezt osztom kétfelé, a két piskótalapra kenve. A 3. lapot ráhelyezve pedig a tálkába félretett mazsola nélküli krémmel kenem le kívülről a tortát.
Burkolt tortánál:  A felvert tejszínbe csurgatom a vízben feloldott zselatint, és még verek egy kicsit így is a tejszínen. Ilyenkor az összes mazsolát belekeverem a krémbe, hisz kívülről már vajkrémmel fogom  lekenni.

Fekete-fehér torta:
6 tojásból vizes piskóta lett kisütve, kerek tortaformába. Betöltöttem oroszkrémmel, lekentem vajkrémmel. A tetejére vágtam ki kör fekete marcipánt,majd leburkoltam az egészet fehér unideccel.
A közepéről lekezdtem a bevágást, majd kifelé fordítottam, és így látszódott alóla ki a fekete. Fekete marcipánt nyújtottam ki, és a szalagvágómon a fodros mintát tettem fel, és azzal szabtam ki a függőleges csíkokat. Nagyon drága ez az eszköz, de nagyon megszerettem, sokat segít ám! A két csík közé pedig 3 szívet tettem függőlegesen. Alját gyöngysormintázó segítségével készítettem,méghozzá 10 mm-essel. Na ez is egy csuda jó találmány!:) Mivel Viki névnapjára készítettem, így jutott eszembe az,hogy a tetejébe a nevét szúrom. Felemásan azt is fekete-fehéren:)

2 megjegyzés: