2012. január 4., szerda

ÚJABB JÁTÉKKONZOL





Úgy látszik sikere volt az elsőnek, mert a pár ház különbségre lakó "szomszédasszonyom" megkért, hogy a fiának is süssek már olyat. Nem mondtam nemet. Elvileg fekete szín lenne, de lássuk be, inkább sötétszürkének mondanám....Pedig rengeteg fekete por festéket gyúrtam az unidecbe. :(

Szerencsére a múltkori tortánál készített sablont elraktam. Ennél a tortánál nem kis nehezítés volt, hogy eszterházyt kértek ízre. Ami ugye 6 lapsütést jelentett......Készítettem ezúttal alsó szegélyt is a tortának, abba pedig csillagmintát nyomtam.
Ez már egy régi "elmaradás-tortám", de ha már akkor publikálom, mikor gyűjtöm a fenti fejlécbe a receptjeimet egy helyre, megragadnám az alkalmat,hogy leírjam az Eszterházi torta krém receptjét.
Hozzávalók 16 szeletes tortához:
  • 40 g vaníliás pudingpor
  • 4 púpozott evőkanál cukor
  • 4 dl tej
  • 0,5 dl rum
  • pár evőkanál darált dió (ez el is hagyható akár, hisz a tészta is diós, de én szoktam....:) )
  • 4 dl tejszín (ha burkolt a torta, akkor a tejszínhez 1 dl vízben feloldott 10 g zselatin)
A pudingot a szokásos módon elkészítem, és kihűlésig keverem, hogy csomómentes maradjon. Ekkor adom hozzá a rumot, majd lazítom felvert tejszínnel. Ezzel töltöm meg az Eszterházy piskóta-t.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése