2011. február 27., vasárnap

FARSANGI ÁLARC TORTA

Sajnos ez a torta azon a napon került feldíszítésre, amikor bár nem nyúltam volna semmihez. Valahogy semmi sem sikerült úgy, ahogy szerettem volna. sajnos....Tombola felajánlásként készítettem az ovis jótékonysági bálra, remélem, aki megnyerte, azért örült neki!
Készítési mód. Egy 27 cm-es átmérőjű tortaformában sütöttem 4 tojásból vizes piskótát. Amikor kihűlt, keresztbe is, majd hosszában is elfeleztem. Így lett 4 db  félköröm.
Sablonra rajzoltam egy álarcot, majd a piskótákra tettem, és körbevágtam őket.
A krémhez:
* 2 dl tej
* 20 g puncspudingpor
* 2 púpozott evőkanál cukor
* 1 kupak rum
* 1 marék mazsola
* 2 dl tejszín
Hasonló az oroszkrémhez, csak ez nem vaníliás, hanem pudingos, és nem annyira rumos, mint az.
A töltést úgy végeztem,hogy a mazsolát nem kevertem bele a krémbe.Vízben felforraltam,majd lecsöpögtettem, és 3 részre osztottam. Amikor kiadagoltam a krémet egy lapra, rászórtam a mazsolást, és kenés közben elegyengettem a krémbe. Így a külső simításnál már nem volt mazsola.
Egy éjszakára behűtöttem. Eddig nem is volt gond.
Másnap, amikor díszítettem, semmi sem sikerült. Először a burkolt tortámat csináltam,majd a köv. bejegyzésem arról fog szólni, már nagyon nem sikerült, és gondolom már türelmem sem volt hozzá...........
A habbal nem tudtam úgy díszíteni az oldalát, ahogy szerettem volna, valahogy nem akart nekem engedelmeskedni, ezért maradtam a régi jó felhúzom függőlegesen módszernél. A színezés sem olyan lett, mint amilyennek szerettem volna.....A minta a tetején sehogy sem sikerült, valahogy nem éreztem rá ennek az ízére, pedig egy nagyon mutatós dolog lenne, na, nekem ez nem olyanra sikerült...........A gyöngyöket mindenképp tettem volna, talán egy picit mentett a látvány rondaságán....
Szerettem volna még egy-két csecse-becsét rá, de inkább már nem nyúltam hozzá. A színezett tejszínhab sokkal gyorsabban keményedett, mint a fehér, és tört is kinyomás közben.......
Egy vigasztal,hogy ízre finom lett, ha már külsőre picit béna is.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése