2011. február 17., csütörtök

PÉNZTÁRCA TORTA





Az első burkolt tortáim között szerepel egy pénztárca, amit a mostohahúgomnak készítettem még szülinapjára. Nem a legszebb, de akkor ezt tudtam magamból még csak kihozni. Ez megtetszett egy ismimnek, és megkért, hogy neki is készítsek egy pénztárca tortát. Színre ő kérte a világos, inkább már almazöldes árnyalatot.
Hogy hogy készítettem?
A már az előző cikkemben említett nagy gáztepsimbe sütöttem 1 nagy kakaós piskótát, 5 tojásból.
Ennek a hosszabbik oldala kisütés és kihűlés után 33 cm lett. Így elharmadolta,és lett 11 cm-es. Nem tudom már pontosan,de azt hiszem 18 cm hosszúságot hagytam ehhez. Nem akarok butaságot írni, de a lényeg,hogy arányos legyen.
Maradt le piskóta még, azt fel is használtam a pókember fejhez. (Egy családba volt a pókember, lófej, és ez a pénztárca).
Töltelék 1/2 adag feketeerdő volt.
Kívülről is bekentem a téglalapokat. Fekvő állapotban dermesztettem ki. Mikor már szépen összeállt, a másik oldalát is lekentem tejszínnel, amin ugye feküdt, és felállítottam. Próbaként, ha nem állt volna meg, akkor maradt volna fekvő. De megállt!
Ezután a kinyújtott formixre  fektettem, körbevágtam a formát, majd megfordítottam, és így tovább, a lényeg,hogy beburkoltam.
A képen annyira nem jön át, de átlós kockázással be is mintáztam a zöld felületet. Aztán zipp-zárnak vágtam egy csíkot, derelyevágóval átmentem rajta, a végén úgy,hogy el is vágja. Aztán befestettem a  lüszter ezüst festékemmel, amit ugye feketével keverek...Majd ráhelyeztem a tortára.
Készítettem fehér szegélyeket is. Aztán a barátnőmtől kapott csokipénzeket beleszúrtam,majd próbáltam úgy alakítani a zipp-zárt,hogy azért a végén megint összeérjen. Mellé még raktam pénzeket. A jelet a netről néztem, amit ráraktam, fogalma sem volt, milyen márkát szimbolizál, nem vagyok otthon a divat világában............
Szerintem nem lett rossz, ha a régihez viszonyítom, amit azt hiszem szeptemberben készítettem...

4 megjegyzés:

  1. Brigi, jól megoldottat ezt. Szép a burkolása és a zipp- zárat is jól megoldottat. Tetszik!!!!!

    (Gondolom siettél mikor a posztot írtad, mert nagyon sok helyesírási hiba van benne, ha lesz pár perced esetleg javítsd ki őket:) )

    VálaszTörlés
  2. Valóban, tele van hibákkal!:D
    De legalább látni,hogy figyelsz!;)
    Majd ha lesz időm, átböngészem, és kijavítom......
    Köszönöm,hogy szóltál!:)

    VálaszTörlés