2011. február 19., szombat

VALENTIN NAPRA

Sajnos az egyik fiam betegsége meghiúsította a Valentin-napi terveinket, és mivel gyakorlaton voltam anap, még sütni sem tudtam a páromnak semmit. Másnap viszont miközben aludt (éjszakás volt a héten), készítettem neki somlóit. Ezzel zaklat már hetek óta,hogy ő somlóit enne. Na, de a csavar csak az benne,hogy akkor szívformájú tortaként kapta meg. Mivel nekem nincs szívformám, így sablont rajzolva, kör alakú tortaformából vágtam ki.
A 27 cm-es formáimat használtam. Mind a kettőben 4 tojásos vizes piskótát sütöttem, csak az egyikbe simát, a másikba pedig kakaósat. Kihűlés után ezeket kettévágtam, és így lett 4 lapom.
A tölteléket úgy készítettem,hogy vaníliás pudingot felfőztem 5 dl tejjel és 4 púpozott evőkanál cukorral. 2 dl felvert tejszínnel lazítottam. A töltés a következő képpen zajlott. Váltakozva raktam a lapokat, egy sima, egy kakaós.
Nem csak krémet kentem, hanem a krémre szórtam mazsolát, és darált diót is, gazdagon.
Amikor az egészet betöltöttem, lekentem a vaníliás krémemmel.
Nem a beált öntetemet használtam, amit már picit bánok, de ez sem lett rossz. Hasra ütéssel készítettem.
1 csomag csokis pudingot 4 púpos evőkanál cukorral, 1 l tejjel felfőztem, beleolvasztottam 100 g étcsokit,majd beleöntöttem egy üveg rumaromát, de nekem nem volt elég keserű, így 2 evőkanál kakaópor is került bele. Amint említettem nem ez a bevált szószom.
Rácsra tettem a tortát, és úgy öntöttem rá merőkanállal a szószt. Sajnos midnenre csak pár órám volt, így annyir friss volt a dolog, hogy szinte szétcsúszott az egész, miközben ide-oda rakosgattam....
A végén tejszínnel díszítettem.
Tálaláskor, mikor kistányérra kerültek a szeletek, nyakonöntöttem őket még csokiöntettel, és aki kért, még kaphatott rá tejszínhabot is.
A párom nagyon örült neki, mert meglepődött, és már végre degeszre ehette magát somlóival!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése