2011. február 11., péntek

FARSANGI TORTA

Ez a torta az iskolás farsangi bálra készült. Tombolanyereménynek ajánlottam fel. Nem ez lett a fődíg, mert az valami márkás sporttáska volt, de a 2. legnagyobb díj volt a tombolanyeremények között.

Nem egy óriási torta ez, csak 18-as karikában sült.
4 tojásos darált mogyorós a piskótája. Töltelék pedig fél adag tejszínes mogyorókrém.
Burkoláshoz élénkre festett formixot használtam. A rombuszmintát kartonból vágott sablonnal szikével vágtam kia  formixból. Az álarcot és a tollakat is én készítettem.
Piskóta:
* 4 tojás
* 6 evőkanál liszt
* 5 g sütőpor
* 2 evőkanál darált pörkölt mogyoró
* 8 evőkanál cukor
* 4 evőkanál víz
A krém:
* 20 g vaníliás pudingpor
* 2 púpozott evőkanál cukor
* 2 dl tej
* 1/2 ü.tejszínes mogyoró aroma
* 2-3 púpozott evőkanál darált pörkölt mogyoró
* 5 g étkezési zselati (0,5 dl vízben feloldva)
* 2 dl tejszín
A pudingot megfőzzük,é s még melegen belekeverem az aromát. Amikor kihűlt, hozzáadom a mogyorót, és a zselatinnal fixált felvert tejszínt (A zselatint csak a fomix burkolás miatt használom).

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép farsangi külső! Biztos örült aki megnyerte!:)

    VálaszTörlés
  2. Nagggyon jól összehoztad ezt.Szépek a színek a borítás, ötletes.
    És a fotód is szuper lett:)

    VálaszTörlés